Projektas „Gimnazijos sodelio renovacija“
Gimnazijos sodelis laukia pertvarkos. Kokius darbus čia reikėtų atlikti, kad sodelis būtų pritaikytas edukacinėms ir kultūrinėms mokinių veikloms? Šio atsakingo darbo ėmėsi I kl. mokiniai ir jų mokytojai gegužės 31 d.–birželio 5 d. įgyvendindami integruotą projektą „Gimnazijos sodelio renovacija“.
Prieš prasidedant projektui pirmokai, padedami savo kuratorės, susiskirstė į penkias ekspertų grupes: architektai-inžinieriai, gamtininkai, istorikai, viešųjų ryšių specialistai ir renginių organizatoriai. Pirmąją projekto dieną skirtingų klasių mokiniai dirbo ekspertų grupėse: architektai ir gamtininkai susitiko su ŠU Botanikos sodo kraštovaizdžio specialistu, atliko sodelio matavimus, skaičiavo mastelį, paėmę žemės mėginio pavyzdį, laboratorijoje ištyrė dirvos rūgštingumą. Istorikai lankėsi „Aušros“ muziejuje ir sužinojo daug informacijos apie įvykius ir asmenybes, su kuriais siejama mūsų gimnazijos istorija. Kitų grupių mokiniai susitiko su gimnazijos Radijo klubo vadove, žurnaliste, miesto sportinių renginių režisiere.
Kitas dvi projekto dienas, jau sugrįžę į savo klases ir pasidalinę į dvi grupes, mokiniai turėjo sukurti renovuoto gimnazijos sodelio maketą (popierinį ir virtualų), suprojektuoti apšvietimą, sodelį apželdinti medžiais ar apsodinti gėlėmis, įamžinti pasirinktą istorinį įvykį ar asmenybę, parengti galimų renginių planą, sukurti vieno jų scenarijų, paruošti lankstinuką (anglų k., rusų k., vokiečių k.), kviečiantį į renginius gimnazijos sodelyje, sukurti straipsnį ar video interviu, pateikti savo grupės gimnazijos sodelio renovacijos išlaidų sąmatą.
Paskutinę projekto dieną visi I kl. mokiniai ir jų mokytojai rinkosi į aktų salę, kurioje kiekviena grupė pristatė savo veiklas, demonstravo parengtą projektą. Vertinimo komisijos (mokytojų ir mokinių) išrinko po vieną, jų manymu, įdomiausią projektą. Laimėtojai buvo apdovanoti saldžiais prizais, o pagaminti sodelio maketai puikavosi parodoje, kurioje apsilankyti turėjo galimybę visa gimnazijos bendruomenė.
Kiekvieną dieną mokiniai savo darbą apibendrino refleksija (aiškino, kaip sekėsi įgyvendinti veiklas, savo asmeninį indėlį, kaip sekėsi dirbti komandoje ir kt.).
Projekto metu mokiniai turėjo galimybę praktiškai pritaikyti įvairių dalykų žinias, bendrauti ir bendradarbiauti, planuoti laiką ir viešai kalbėti.