Naujienos
Gerb. mokiniai, tėveliai (globėjai, rūpintojai),
2020-12-04gruodžio 7-11 d. mokymas organizuojamas nuotoliniu būdu.
PAMOKA | LAIKAS |
1 | 8.30–9.15 |
2 | 9.25–10.10 |
3 | 10.20–11.05 |
4 | 11.15–12.00 |
5 | 12.30–13.15 |
6 | 13.25–14.10 |
7 | 14.20–15.05 |
8 | 15.10–15.55 |
Karantinas
2020-11-12Įvedus visuotinį karantiną Lietuvoje nuo 2020 m. gruodžio 7-11 d. gimnazija dirba nuotoliniu būdu.
Kreiptis elektroniniu paštu didzdvaris@dg.su.lt (raštinė); mob. Nr. 8614 32930
„Jaučiausi didelės jaunųjų vertėjų bendruomenės dalimi“
2020-11-26Norėdama skatinti domėjimąsi kalbomis ir sėkmingą jų mokymąsi, Europos Sąjunga organizuoja tarptautinį konkursą jauniesiems vertėjams „Juvenes translatores“. Tyrimai rodo, kad Europoje, o taip pat ir visame pasaulyje didėja vertėjų poreikis, todėl jaunimui, besidominčiam kalbomis, naudinga išbandyti savo jėgas ir įgyti patirties. Konkursas skatina domėjimąsi ne tik užsienio, bet ir gimtąja kalba – juk taip svarbu ne tik suprasti, kas sakoma ar parašyta, bet ir gebėti tai perteikti gimtąja kalba kitiems žmonėms.
Tad kasmet yra organizuojamas konkursas, bet į jį iš kiekvienos Europos Sąjungos šalies narės iš užsiregistravusių mokyklų atrenkama tik tiek, kiek ta šalis turi vietų Europos parlamente. Taigi, iš Lietuvos suteikta galimybė dalyvauti šiame konkurse tik vienuolikai mokyklų. Džiaugiamės, kad esame tarp atrinktųjų gimnazijų, o mūsų III ir TB1 klasių mokiniai: Gabrielė Mataitė, Ignė Vaitkevičiūtė, Gabija Urbanavičiūtė, Matas Kenstavičius ir Neda Miltinytė, lapkričio 26 d. kartu su jaunaisiais vertėjais iš visos Europos išbandė savo jėgas.
Neda: „Dalyvavimas vertimo konkurse man buvo ypatingas tuo, jog jaučiausi didelės jaunųjų vertėjų bendruomenės dalimi. Verčiamas tekstas privertė susimąstyti apie dabartines aktualijas ir Europos ateitį. Džiaugiuosi turėjusi galimybę išbandyti savo jėgas!”
Ignė: „Konkursas visų Europos šalių jaunimui suteikia galimybę pademonstruoti savo vertimo sugebėjimus. Nuoširdžiai džiaugiuosi ir dėkoju organizatoriams, kurie rengia tokius konkursus. Manau, kad tai labai šaunus renginys, skatinantis mokinius tobulinti savo anglų ir gimtosios kalbos įgūdžius, tad patariu visiems, atsiradus galimybėms, išbandyti savo jėgas.”
Gabrielė: „Konkursas buvo tikras iššūkis – tekste buvo gausybė nežinomų anglų kalbos žodžių ir posakių, tačiau tai nesutrukdė vertimui į lietuvių kalbą. Be to, tai buvo puiki priežastis bent dviem valandoms sugrįžti į mokyklą ir pamatyti kitus didždvariečius.”
Nekantriai lauksime rezultatų!
Rūta Alminienė, anglų k. mokytoja
Didždvariečiai finale!
2020-11-18Lapkričio 11 d. vyko nacionalinio konkurso „Žalioji Olimpiada 2020“ finalas. Tai VšĮ „Žaliasis taškas“ ir aplinkosauginės iniciatyvos „Kita forma" organizuojamas projektas, kuriuo siekiama netradiciškai ugdyti Lietuvos moksleivių ekologinį sąmoningumą.
Šiais mokslo metais Didždvario gimnazijai atstovavo II ir III klasių mokinių komanda „Žaliasis Aš“, kurią sudarė Ugnė Vaitkutė, Ignė Vaitkevičiūtė, Gabrielė Noreikaitė, Ilzė Kazlauskaitė, Greta Ralytė, Dominyka Grigalaitytė, Daina Zalogaitė, Dovydas Kuzma ir Kamilė Ščiukaitė.
Mokiniai atsakingai ruošėsi ir iškovojo galimybę varžytis finale. Nors prizinė vieta nebuvo pasiekta, tačiau didždvariečiai labai atkakliai kovojo ir atidavė visas jėgas. Mokiniai sužinojo daug naujų dalykų apie aplinkosaugos problemas, jų sprendimo būdus ir smagiai bei prasmingai praleido laiką.
Kamilė Ščiukaitė ir Daina Zalogaitė, IIM kl. mokinės
Sveikiname!
2020-11-27
Sveikiname!
2020-11-27Sveikiname Valeriją Tarasiuk, TB1 kl. mokinę, sėkmingai išlaikiusią tarptautinį verslumo egzaminą ir įgijusią verslumo sertifikatą – Verslumo įgūdžių pasą (VĮP).
Verslumo įgūdžių pasas (iš anglų kalbos – Entrepreneurial Skills Pass) – tai dokumentas, įrodantis 15–19 metų amžiaus mokinių verslumo įgūdžius, įgytus pagal programą „Junior Achievement AcceleratorX“. VĮP atspindi mokinio žinių ir kompetencijų lygį, kuris nori įsteigti ir valdyti mokomąjį verslą, veikiantį pagal uždarosios akcinės bendrovės principus.
Sveikiname Evą Kislauskaitę, TB1 kl. mokinę, lapkričio 7 dieną dalyvavusią ISM ekonomikos konkurse ir 11 klasės kategorijoje užėmusią I vietą.
Mokinei bus įteikti specialūs konkurso rėmėjų prizai ir papildomas prizas iš Nacionalinės moksleivių akademijos – nemokamas nuotolinis mokymasis akademijoje!
Šiemet ISM dėstytojai kartu su įmonėmis: „Coca-Cola HBC“, „Nestle“, „Civitta“, „Cognizant“, „Bitė“, „Microsoft“ ir „Euromonitor International“, sujungė jėgas tam, kad gabiausiems 9–12 kl. mokiniams sukurtų iššūkio vertas užduotis. Pandemijos nulemti pokyčiai paskatino kiek pakeisti tradicinės ekonomikos olimpiados formatą ir turinį: jis šiemet paremtas atvejo analizės pagrindu, tad čia dalyviai rado realių įmonių atvejus, atliko su konkrečia kompanija susijusius skaičiavimus.
„Prokalbiai gyvai“
2020-11-28Lapkričio 25 d. didždvariečiai, kurie domisi komunikacija, prisijungė prie socialinės iniciatyvos „Prokalbiai gyvai: komunikacijos labirintuose“. Prokalbių komanda kalbino tikrus komunikacijos žinovus: Justę Gvazdaitytę, daugiau nei dešimt metų patirties reklamos ir komunikacijos srityje turinčią specialistę, Aidą Puklevičių, šmaikščiu rašymo stiliumi ir erudicija garsėjantį rašytoją, scenaristą, žurnalistą ir redaktorių, komunikacijos paslaugų agentūros „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ kūrybos vadovą, aktyviai komunikuojantį socialiniuose tinkluose, Justę Tankevičiūtę-Raudę, buvusią pianistę, muzikos vadybininkę, dirbančią su grupe Subtilu-Z ir kitais atlikėjais, dirbančią su įvairiais muzikiniais projektais.
Mokinių mintys po renginio:
Komunikacija – tai bendravimas bei kitiems žmonėms daroma įtaka. Komunikuojant itin svarbios smalsumo, kūrybiškumo, greitos reakcijos bei plataus akiračio savybės. Pašnekovai minėjo, jog daugiausiai patirties jiems įgyti padėjo praktika bei autoritetai.
Rusnė Medžiaušytė, IIIa kl.
Per renginį užsirašiau du itin patikusius posakius: „Kai tu esi apie viską, tu esi niekas“ ir „Neverta meluoti, nes vėliau susipainiosi savo mele". Klausydama pašnekovų, supratau, kad komunikacijai reikia kuo daugiau praktikos. Man labai patiko šis renginys, įkvepiantis ir informatyvus.
Gerda Rumšaitė, IIG kl.
Renginys labai patiko, juk buvo parinkti daug patirties turintys ir puikūs savo srities specialistai. Jie ne tik pasidalijo žiniomis apie komunikacijų sritį, bet ir savo patirtimi. Buvo įdomu išgirsti, kad komunikacija ne visada yra susijusi su reklama ir kad vienokiu ar kitokiu būdu visur galime atrasti komunikacijos ženklų. Aš pati domiuosi komunikacijos sritimi, tačiau niekada nemaniau, jog būtina išmanyti ir valstybės įstatymus. Kadangi planuoju studijuoti komunikacijas, renginys man buvo išties naudingas.
Gražvilė Kalužinaitė, TB1 kl.
Renginys patiko pirmiausia todėl, kad smagūs pašnekovai. Sužinojau, kad norėdamas tapti geru komunikacijos specialistu, privalai būti drąsus, smalsus, kūrybiškas, turi viskuo domėtis, mokėti greitai spręsti situacijas. Viena pašnekovių akcentavo, kad daug ko išmoko ne tik iš mokytojų, bet ir iš savo asmeninio darbo, įgytos patirties.
Elija Auštikalnytė, IS kl.
Renginio lektoriai paneigė mitą, kad komunikacijos specialistas būtinai turi būti ekstravertas. Pasirodo, komunikacijos srityje puikiai gali dirbti ir intravertas. Be to, pasakė, jog nėra būtina baigti aukštojo mokslo, jei yra noras, visada galima suderinti studijas ir praktiką, nes tik praktikoje įgyjami nauji įgūdžiai.
Leticija Čiužauskaitė, IVa kl.
Diskusija buvo įdomi, labai įdomūs pašnekovai, kurie pasidalijo savo darbo užkulisiais. Buvo įdomu išgirsti, kad nėra būtinybė baigti mokslus komunikacijos srityje, norint būti geru specialistu, nes žinoma viskas ateina per patirtis, potyrius. Taip pat manau, supratau, kad ši sritis man tiktų ir patiktų, nes mėgstu domėtis, mėgstu mąstyti apie pasaulį iš dviejų pusių, todėl buvo smagu išgirsti, kad būtent ši savybė ir yra svarbiausia šioje srityje. Taip pat įdomu buvo sužinoti apie partizaninę reklamą ir jos sąvoką bei prasmę.
Dominyka Svilytė, IIY kl.
Laima Vielikėnienė, profesijos patarėja
Konferencijoje „Noriu žinoti“
2020-11-30Lapkričio 26 dieną ZOOM aplinkoje vyko respublikinė pažintinė-praktinė konferencija „Noriu žinoti“, kurios tikslas – ugdant mokinių kūrybiškumą, tobulinti esminį jų gebėjimą – bendravimą užsienio kalba. Konferenciją organizavo Šiaulių Dainų progimnazijos rusų k. mokytoja Auksė Kravčenkienė ir Šiaulių Dainų progimnazijos ir Didždvario gimnazijos vokiečių k. mokytoja Daiva Staniulytė. Konferencijoje dalyvavo ir savo vaizdo pranešimus pristatė 7–12 klasių Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Alytaus, Biržų ir Šiaulių miestų bei Švenčionių rajono mokyklų mokiniai, besimokantys prancūzų, vokiečių bei rusų kalbos kaip antrosios užsienio kalbos.
Labai svarbu jaunam žmogui kita kalba mokėti ne tik susikalbėti su bendraamžiais, bet ir gebėti diskutuoti įvairiomis temomis, pristatyti savo šalį, miestą, dalintis turima patirtimi, kalbėti apie mokslo pasiekimus, pomėgius, atskleisti jausmus, emocijas ir kt. Taigi mokiniai pasirinkta tema pristatė pranešimą prancūzų, vokiečių ar rusų kalba. Tad vokiečių kalba buvo pristatyti 32 pranešimai, rusų kalba – 25 pranešimai, prancūzų kalba – 8 pranešimai.
Konferencijoje, be abejo, dalyvavo ir mūsų gimnazijos mokiniai. Vaizdo pranešimą „Mėgstu keliauti“ prancūzų kalba skaitė TB klasės mokinė Viltė Novikovaitė (mokytoja J. Šimkuvienė), IG kl. mokinė Aida Pugačiovaitė pristatė pranešimą „Talentas laimi žaidynes, o komanda – čempionatus“, o IIG kl. mokinys Romas Antanas Gerulis „Mano atostogos Anglijoje“ rusų k. (mokytoja J. Briedytė), Augustė Paplauskaitė iš IP kl. skaitė pranešimą „Atsakymai slypi knygose" (mokytoja D. Staniulytė), o IM kl. mokinė Greta Jokimčiūtė „Ištrauka iš skauto gyvenimo“ vokiečių kalba (mokytoja D. Kukla).
Džiaugiamės ir didžiuojamės mūsų gimnazistų pasirodymais!
Jūratė Šimkuvienė, prancūzų k. mokytoja
Daiva Staniulytė, vokiečių k. mokytoja
Gimnazijos bendruomenės narius (mokytojus, mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), aplinkos darbuotojus) socialinės, pedagoginės ir kt. pagalbos teikimo klausimais konsultuoja:
2020-09-11Ugdymo klausimais:
- Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Audronė Saldauskienė – kalbos ir socialiniai mokslai (el. p. audrasa@dg.su.lt);
- Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Trijonienė – menai, technologijos, fizinis ugdymas, neformalusis švietimas (el. p. daivatr@dg.su.lt);
- TBDP koordinatorė Rima Tamošiūnienė – tarptautinio bakalaureato diplomo programa (rima@dg.su.lt);
Socialinės, psichologinės, prevencinės pagalbos, ugdymo karjeros klausimais:
- Vaiko gerovės komisijos (VGK) pirmininkė Daiva Trijonienė (el. p. daivatr@dg.su.lt);
- Socialinė pedagogė Danguolė Naraveckienė (el. p. dnaraveckiene@gmail.com);
- Profesijos patarėja Laimutė Vielikėnienė (el. p. vielikeniene@gmail.com);
- Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Irena Kvedarienė (ir.kved@gmail.com);
- Klasių kuratorės: I kl. – Gabija Pyragaitė (el. p. gabijapyragaite@gmail.com), II kl. – Danguolė Kukla (el. p. dakukla@gmail.com), III kl. – Oksana Lukšaitė (el. p. oksalu@dg.su.lt), IV kl. – Jurgita Dembinskienė (el. p. jurgita.dembinskiene@dg.su.lt).
Konkursas
2020-11-16
Konkursą „Lietuvos kovų už laisvę ir netekčių istorija“ organizuoja Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras (LGGRTC) ir Švietimo ir mokslo ministerija. Jis rengiamas kasmet nuo 1999 m. ir dalyvių skaičius nuolat auga. Konkurse gali dalyvauti Lietuvos ir lietuviškų mokyklų užsienyje 5–12 klasių mokiniai. Darbai gali būti atlikti įvairia technika, naudojant įvairias temos atskleidimo formas: rašinį, piešinį, dainą, filmą, fotografiją, spektaklį, eilėraštį, projektą, rankdarbį, instaliaciją ir kt. Konkursas baigiamas iškilmingu apdovanojimų renginiu Vilniuje gegužės mėn.
Nugalėtojų laukia ekskursijos LR Seime, LR Prezidentūroje, muziejuose, po senas ir gražias Vilniaus vietas, koncertas, diplomai (mokiniams), padėkos raštai (mokytojams), organizatorių ir rėmėjų dovanos. Konkurso nugalėtojams teikiama pirmenybė dalyvauti LGGRTC organizuojamuose renginiuose, istorinėse pažintinėse vasaros stovyklose.
2021 m. konkursui siūlomos darbų temos:
- Lietuva ir jos gyventojai sovietų (1940–1941 ir 1944–1990 m.) ir nacių (1941–1944 m.) okupacijų metais. Netektys, represijos, genocidas, pasipriešinimas, gyvenimo sąlygos, žmonių likimai;
- Išeivių iš Lietuvos ir karo pabėgėlių patirtys;
- Vaikai ir jaunimas: represijos ir pasipriešinimas okupaciniams režimams 1940–1990 m.;
- Sąjūdis, Lietuvos nepriklausomybės atkūrimas, Sausio 13-oji;
- Kitos temos, skatinančios pilietiškumą, patriotiškumą ir įamžinančios Lietuvos 1940–1990 m. okupacijų, jų aukų bei laisvės kovų atmintį;
-
Istorinių įvykių sukaktys ir asmenybės (kasmet atnaujinama):
- Juozas Lukša-Daumantas (1921-1951)
- Bronislovas Zinkevičius-Artojas (Vytauto partizanų apygardos vadas, 1921-1946)
- Vincentas Sladkevičius (1920-2000)
- 1941 m. birželio 14-18 d. trėmimai
- 1941 m. Birželio sukilimas
- Nacistinės okupacijos pradžia ir Vokietijos kariuomenės įžengimas į Lietuvą (1941 06 22)
- Holokausto Lietuvoje pradžia (1941 m. birželio 24 d.)
- 1951 m. spalio 2-3 d. trėmimai kodiniu pavadinimu „Ruduo“
- 1991 m. liepos 31 d. Medininkų tragedija
Tolerancijos dienos pamokos
2020-11-16Rudens raštas
2020-11-16IG ir IM klasių mokiniai per IT pamokas, mokantis teksto rengyklės temą „Figūrų braižymas“, rengė darbus Šiaulių profesinio rengimo centro technologijų skyriaus IT konkursui „Rudeninis raštas“.
Dėkojame dalyvavusiems mokiniams ir linkime laimėti!
Aidai Pugačiovaitei, IG kl.
Melitai Ribikauskaitei, IG kl.
Dijui Čepauskui, IG kl.
Ugnei Takuševičiūtei, IM kl.
Konkursas įdomus ir sudėtingas tuo, kad dalyviai, naudodamiesi tik Microsoft Word programos figūromis ir jų formatavimo įrankiais, turėjo parengti rudeninio rašto piešinį.
Konkurso rezultatai bus skelbiami Šiaulių PRC Technologijų skyriaus internetinėje svetainėje http://ts.sprc.lt/index.php
Daiva Bukelytė, IT mokytoja
Olimpiada
2020-11-18Lapkričio 13 d. vyko Lietuvos mokinių informatikos olimpiados mokyklos etapas.
„Maisto banko“ akcija
2020-10-28Spalio 23–24 d. kasmetinėje „Maisto banko“ akcijoje dalyvavo TB mokiniai. Šiais metais ši akcija buvo neeilinė, juk vyko pandemijos sąlygomis. Ačiū mokiniams, kurie neišsigando ir kvietė žmones aukoti maisto produktų Šiaulių m. Motinos Teresės šeimų namams bei 32 Maltiečių ordino globojamiems seneliams. Dėkoju savanoriams: mokiniams ir chemijos mokytojai Virginijai Savickaitei.
Paulius Baranauskas, CAS koordinatorius
Spalio 23 d. „Maisto banko“ akcijoje dalyvavo III klasių mokiniai. Jie kvietė aukoti maisto produktus Šiaulių šv. Apaštalo Petro ir Pauliaus katedros parapijos vaikų dienos centrui. Sulaukta 167 aukotojų, kurie nupirko daugiau nei 550 įvairiausių maisto produktų.
Centro vadovės labai dėkoja šiems gimnazijos mokiniams: Dijai Bartkutei, Faustui Ferensui, Jonui Laurinavičiui, Ugnei Guzevičiūtei, Ūlai Rakickaitei, Gintarei Ušakovaitei, Austėjai Mickutei, Viltei Čereškaitei, už pagalbą dalyvaujant akcijoje.
Danguolė Naraveckienė, socialinė pedagogė
Teams
2020-10-29Didždvario gimnazijos mokytojai per mokinių atostogas tobulino žinias, mokydamiesi pagal Microsoft Teams programą.
Muzikinis projektas
2020-11-04II klasių mokiniai įgyvendino muzikos mokytojos Ksaveros Mankuvienės organizuotą muzikinį projektą „Šiauliečių grupė „Kitava“.
Gimnazistai turėjo surinkti informaciją apie šią grupę ir atsakyti į 20 klausimų. Muzikos mokytoja kruopščiai tikrino visų atsakymus.
Grupė „Kitava“ įsteigė prizus, kurie buvo įteikti trims geriausiai atsakiusiems į klausimus. Tad geriausiai ir tiksliausiai į visus klausimus atsakė Gerda Rumšaitė (IIG kl.), Gerda Drugnytė (IIY kl.), Eimantė Pociūtė (IIS kl.).
Lapkričio 3 d. grupės „Kitava“ prodiuserė, dainų kūrėja ir atlikėja Rasa Stoškuvienė įteikė prisiminimo dovanėles.
Sveikiname nugalėtojas!
Virtualūs tėvų ir vaikų susirinkimai
2020-11-05Mes, moksleiviai, jau seniai svarstėme ir net diskutavome, ką tie mūsų tėveliai išgirsta, sužino klasių tėvų susirinkimuose. Juk labai įdomu, apie ką kuratorė su jais šnekasi! Netrukus mūsų smalsumas buvo patenkintas – turėjome galimybę patys dalyvauti virtualiuose tėvų susirinkimuose.
Spalio mėnesio vakarais antrokai su savo tėveliais ir kuratore Danguole Kukla per Zoom platformą jungėsi į tėvų susirinkimus. Kuratorė pristatė mūsų 2019–2020 m. m. pasiekimus, I klasės adaptacijos, padarytos pažangos duomenis, priminė gimnazijoje susitartas taisykles dėl Covid-19 viruso, kalbėjo apie iššūkius, su kuriais susiduria nuotolinio mokymosi metu tiek mokiniai, tiek ir jų mokytojai.
Po kuratorės pranešimo į tėvelius kreipėsi patys mokiniai. Klasių aktyvas buvo parengęs pristatymą apie savo klasę, rodė nuotraukas, vaizdo įrašus iš įvairių klasės veiklų.
Įdomiausia dalis – egzaminas tėvams! Naudodamiesi Kahoot, tėveliai atsakinėjo į klausimus, o iš atsakymų išaiškėjo, kaip jie pažįstą vaiko klasę, Didždvario gimnaziją. Egzaminas buvo išlaikytas puikiai! Tėveliai išties gerai pažįsta savo vaikų klases ir mokyklą, vadinasi, šeimoje yra daug kalbama apie atmosferą, vyraujančią Didždvario gimnazijoje.
Mokiniams ir tėveliams labai patiko tokia susirinkimo forma. Mokiniai džiaugėsi, kad galėjo dalyvauti tėvelių susirinkime, o tėveliai džiaugėsi savo vaikų pasiekimais ir puikia atmosfera.
Simona Mickutė, IIs klasė
Mokytojai posėdžiauja
2020-11-05Lapkričio 5 d. mokytojų grupė diskutavo ir rengė 2021–2023 m. gimnazijos Strateginį planą.
ASSIST
2020-11-09JAV ne pelno siekianti organizacija ASSIST, Lietuvoje remiama Kazickų šeimos fondo ir kitų donorų, skelbia konkursą 2021–2022 mokslo metų stipendijoms laimėti.
Stipendijos suteikia unikalią galimybę Lietuvos gimnazijų II-ų klasių moksleiviams pažinti pasaulį, produktyviai ir turiningai praleisti iššūkių kupinus vienerius mokslo metus (vienuoliktoje klasėje) prestižinėse nepriklausomose JAV mokyklose.
Visas konkurso sąlygas bei informaciją apie konkurso eigą galima rasti internete: https://www.assistscholars.org/en/apply
Daugiau informacijos: zivile@assistscholars.org
Paraiškos bei dokumentai priimami iki 2020 m. lapkričio 30 d.
Kai dar nebuvo karantino…
2020-11-10Spalio 22-ą dieną Šiaulių dailės galerijoje IIM klasės mokiniai dalyvavo netradicinėje anglų kalbos pamokoje. Dailės galerijoje buvo pristatoma dailininko Manto Maziliausko paroda. Parodos kuratorė mus informavo, kad dailininkas labai domisi baltų mitologija.
Įėję pro galerijos duris pamatėme, kad Mantas Maziliauskas yra netradicinis menininkas, jis – taisyklių ir įvairių barjerų laužytojas. Pirmieji pamatyti jo du darbai buvo paprasčiausiai atremti į sieną. Nebuvo užrašytas nei pavadinimas, nei pats autorius.
Pirmoje patalpoje girdėjome mistinę muziką. Viskas buvo išdėliota ypač keistai, apšvietimas minimalus, bet jis buvo instaliuotas taip, kad atrodė, jog net šešėliai yra parodos eksponatai. Viduryje parodų salės gulėjo didžiulė eglė, kuri skleidė miško kvapą ir padėjo autoriui mus nukelti į požeminį pasaulį.
Antrame aukšte viskas buvo labai ryšku, šviesu ir balta. Taip menininkas pavaizdavo dangų. Svarbiausia parodos dalis buvo širdis. Dailininkas Mantas, nenurodydamas darbų pavadinimų, darbus remdamas į sieną ar guldydamas ant grindų, norėjo parodyti natūralią (gamtinę) sąsają tarp jo meno kūrinių.
Susipažinę su paroda, mokiniai gavo anglų kalbos užduotis, susijusias su tema, kurią mokėsi nuotolinio mokymo metu. Šios užduotys ne tik padėjo dar labiau įsigilinti į kiekvieną meno kūrinį, bet ir padėjo išmokti anglų kalbos sąlygos sakinių vartojimą. Taigi Menas ir Gyvenimas eina drauge.
Jonas Žemaitis, IIM kl.
Tarptautinė tolerancijos diena
2020-11-12KAS YRA TOLERANCIJA?
Tolerancija – tai pakantumas, mandagumas, pagarba kitiems, supratimas, kad kitas žmogus gali skirtis nuo mūsų, ir pripažinimas, kad jis turi teisę būti kitoks nei mes.
KAM REIKALINGA TOLERANCIJA?
Pasaulyje gyvena daugybė žmonių ir visi jie yra skirtingi. Mes galime nemėgti kai kurių iš jų, ir, žinoma, kai kurie gali nemėgti ir mūsų, tačiau jei visi suprasime, kad skirtumai – ne pagrindas nesantaikai ar įžeidinėjimui, galėsime jaustis saugiai. Toleruoti reiškia suvokti ir pripažinti, kad kitų ypatybių turintis žmogus nėra blogesnis, menkesnis.
AR REIKIA TOLERUOTI VISKĄ? KUR YRA TOLERANCIJOS RIBOS?
Tolerancija yra leidimas mums būti savimi ir gyventi taip, kaip norime, tačiau mūsų gyvenimo būdas, elgesys neturi pažeisti kito žmogaus teisių ir laisvių. Tolerancija nėra beribė – ji baigiasi tada, kai pažeidžiamos kito žmogaus teisės ar užsiimama nusikalstama veikla.
Tarptautinė komisija nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti (toliau Tarptautinė istorinio teisingumo komisija) kasmet inicijuoja Tarptautinės Tolerancijos dienos – lapkričio 16-osios paminėjimą Lietuvoje.
Šiais metais Tarptautinės Tolerancijos dienos simbolis – Tolerancijos Dėlionė!
Nuotraukose gimnazistų dėlionių pavyzdžiai.
Konstitucijos egzaminas Lietuvai!
2020-11-13Lapkričio 11 d. daugiau nei šimtas gimnazijos mokinių savo jėgas išbandė Konstitucijos egzamine.
Bendradarbiavimas
2020-10-13Spalio 12 d. gimnazijoje lankėsi Lietuvos kariuomenės karinių oro pajėgų kariai. Pasidomėję Šiaulių miesto gimnazijų istorijomis, prisipažino, kad buvo sužavėti mūsų gimnazijos, ir šiandien mininčios Mokyklos gynimo dieną, istorija. Jie akcentavo, kad labai svarbu neužmiršti to laiko jaunuolių, jų mokytojų, pasipriešinusių bermontininkų jėgai, kad labai svarbu ir šiandien ugdyti jaunuolių patriotiškumą, atsakomybę, ištikimybę, drąsa, sąžiningumą. Toks buvo ir lakūnas Juozas Kumpis, baigęs Šiaulių gimnaziją, Karo aviacijos mokyklą. Bombardavimo metu jo lėktuvas 1920 m. buvo numuštas. J. Kumpiui buvo tik 19 metų.
Vizitas
2020-10-16Spalio 15 d. gimnazijoje lankėsi Šiaulių miesto meras Artūras Visockas ir švietimo skyriaus vedėja Edita Minkuvienė.
Vizito tikslas – susitikti ir asmeniškai padėkoti, anot mero, fantastiškiausiai Šiaulių miesto metų chemijos mokytojai Virginijai Savickaitei.
Vokiečių kalbos savaitė „Ö kaip öko?“- spalio 19-25 d.
2020-10-23Jau penktus metus Lietuvoje vykta vokiečių kalbos savaitė „Ö kaip vokiškai?“, kurią inicijuoja Vokietijos Federacinės respublikos ambasada Lietuvoje, Goethe institutas Vilniuje, Centrinė užsienio švietimo sistemos valdyba, Vokietijos akademinių mainų tarnyba, Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmai. Savaitę trunkančių renginių tikslas – akcentuoti vokiečių kalbos vaidmenį švietimo ir kultūros įstaigose, versle ir kitose gyvenimo srityse.
Šiais metais ši savaitė vyksta kiek kitaip. Jos tema – „Ö kaip öko?“. Pagrindiniai akcentai – tvarumas, ekologiškumas ir kūrybingumas. Spalio 19–25 d. visoje Lietuvoje vyko 130 renginių, skirtų vokiečių kalbai ir aplinkosaugos temoms.
Gimnazijos vokiečių kalbą besimokantys mokiniai kartu su vokiečių k. mokytoja Daiva Staniulyte taip pat prisidėjo prie šios savaitės renginių ir nuotoliniu būdu kūrė darbus tema „Tvarus gyvenimas – apsidairyk 360°“. Mokiniams buvo skirta užduotis – apsidairyti savo namuose, gatvėje, mieste, pažvelgti, kaip rūpinamasi mūsų pasauliu, tausojama aplinka, gamta. Panaudodami vokiečių kalbos žinias, mokiniai savo įžvalgas aprašė ir iliustravo. Jie sukūrė iliustracijas apie tai, kaip jie patys ir aplinkiniai saugo aplinką: rūšiuoja, naudoja daugkartinius maišelius ar gertuves, renka ir priduoda tarą, naudoja popierinius šiaudelius, atnaujina senus daiktus ir kt.
Simona Mickutė, IIS kl. mokinė
Tradicijas tęsti būtina net ir siaučiant virusams!!!
2020-10-23Nenorėdamos sulaužyti ilgametės tradicijos, anglų kalbos mokytojos (nors mokiniai mokosi nuotoliniu būdu) Halloween‘o proga organizavo šventinę moliūgų parodą.
Išradingai išpjaustytus moliūgus spalio 22–23 dienomis mokiniai pristatė į gimnaziją. Nuostabiais meno kūriniais porą dienų galėjo pasidžiaugti ateinantys į gimnaziją, o prasidėjus mokinių Rudens atostogoms, moliūgai tradiciškai iškeliauja laukan ir džiugina Šiaulių miesto gyventojus ir svečius.
Rūta Alminienė, anglų k. mokytoja
Didžvariečiai – projekto „Mediaformeriai: jaunimo medijų dekonstrukcijos laboratorija“ dalyviai
2020-10-27Naujųjų, arba skaitmeninių, medijų įsigalėjimas šiandien neišvengiamai paliečia kiekvieną šiuolaikinės visuomenės narį. Nors medijos daro įtaką visiems vartotojams, pažeidžiamiausia yra vaikų ir paauglių vartotojų grupė. Jų santykis su populiariosiomis skaitmeninėmis medijomis yra kur kas glaudesnis nei bet kurios kitos vartotojų grupės.
Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešoji biblioteka projektu „Mediaformeriai: jaunimo medijų dekonstrukcijos laboratorija“ siekia padėti jaunimui kritiškai pažvelgti ir išnaudoti medijas. Projekto metu, bendradarbiaujant su Vilniaus universiteto Komunikacijos fakultetu ir Vytauto Didžiojo universiteto Menų fakultetu, organizuojami naujųjų medijų raštingumo mokymai IX–XII klasių Šiaulių miesto ir rajono gimnazistams.
Grupė IIS kl. mokinių su IT mokytoja Kristina Rimkuviene nuo rugsėjo mėn. pabaigos aktyviai dalyvauja organizuojamuose mokymuose.
Šiaulių apskrities P. Višinskio viešosios bibliotekos informacija
Edukacinė išvyka „Ar Telšiai – antroji Roma?“
2020-10-05Saulėtą šeštadienio rytą (rugsėjo 26 d.) mes, IS kl. mokiniai, lydimi lietuvių kalbos mokytojos Vidos Balčiūnienės ir istorijos mokytojos Valdos Kizevičiūtės, traukiniu pasiekėme Žemaitijos sostinę Telšius. Ar žinojote, kad Telšiai lyginami su Italijos sostine Roma? Ne? Juk abu miestai stovi ant septynių kalvų ir juos sieja panašios legendos: Romos simbolis – vilkė, o Telšių – meška.
Prieš susitikdami su gidu gražioje ežero pakrantėje žaidėme žaidimą, kuris padėjo dar geriau pažinti vienas kitą, apsilankėme ir garsiojoje „Džiugo“ kavinėje paskanauti gardumynų.
Žemaičių kultūros draugijos Telšių skyriaus pirmininkas Andrius Dacius buvo mūsų ekskursijos gidas. Jis supažindino mus su miesto istorija, parodė svarbiausius miesto objektus (Šv. Antano Paduviečio katedrą, skulptūras: „Meškos pėda“, „Žemaitijos gaublys“, „Žemaitijos legendos“ ir kt.). Atsisveikinę su gidu, stabtelėjome prie paminklo Durbės mūšiui atminti, kur klasės draugas Matas Gabriūnas papasakojo įdomių istorinių faktų. Po to ekskursiją tęsėme susiskirstę į grupes: turėjome surasti kuo daugiau meškų, prie jų nusifotografuoti. Buvo labai smagu dirbti grupėse. Po smagių meškų paieškų papietavę susėdome pavėsyje ir pristatėme namų darbus (pasakojome legendas), reflektavome dienos įvykius („Telšiai itin tvarkingas ir gražus miestas“, „Gidas labai išraiškingai ir originaliai pristatė šį seną miestą“, „Labai patiko kelionė, smagiai, įdomiai ir naudingai praleidome laiką“).
Į Šiaulius grįžome vėl traukiniu (kai kas vyko traukiniu pirmą kartą :) ), šiek tiek pavargę, bet laimingi, sužinoję daug įdomių dalykų, išgirdę žemaičių tarmę ir smagųjį gido „lekam toliau“.
Gustė Kriaučiūnaitė, IS kl. mokinė
Socialinių išmokų ir kompensacijų skyriaus informacija
2020-08-25Asmenys, kurie kreipiasi dėl nemokamo maitinimo (pusryčiai, pietūs, pavakariai, maitinimas mokyklų organizuojamose vasaros poilsio stovyklose) ir (ar) paramos mokinio reikmenims įsigyti, atsižvelgiant į šeimos gaunamas pajamas, pildoma SP-11 forma ir pateikiami visi reikalingi dokumentai.
Dėl socialinės paramos mokiniams skyrimo naujiems mokslo metams prašymą – paraišką galima teikti nuo kalendorinių metų liepos 1 d.
Prašymus galite pateikti: elektroniniu būdu informacinėje sistemoje www.spis.lt arba atvykti į skyrių adresu Tilžės g. 22 arba Tilžės g. 170 pagal išankstinę registraciją. Išankstinė registracija ir informacija teikiama tel. 8 (41) 38 64 87, 8 (41) 38 64 62.
„Pasimatuok sąžinės drabužį”
2020-09-15Rugsėjo 15 d. gimnazijos skaitykloje IIM klasės mokiniams vyko paskaita „Pasimatuok sąžinės drabužį“. Renginį vedė Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybos lektorės: Eglė Ozolinčiūtė ir Kristina Senkuvienė. Paskaitos pradžioje lektorės mokinių klausinėjo apie sąžiningumą mokyklos aplinkoje, pristatė akademinio nesąžiningumo formas, akcentavo, kokių principų reikia laikytis, kad to būtų išvengta. Kartu su mokiniais diskutavo apie tai, ką reikėtų daryti, jei pastebi nesąžiningą elgesį pamokoje, kokios gali būti nesąžiningo elgesio pasekmės. Mokiniai aktyviai dalijosi savo įžvalgomis.
Suskirstę į keturias komandas, jie kūrė plakatą „Pasimatuok sąžinės drabužį“, kuriame reikėjo pavaizduoti, kaip grupė supranta „sąžinės drabužį“, svarstė, kas jį gali įplėšti ir ką daryti jam įplyšus. Kilusias idėjas mokiniai perteikė piešiniais bei užrašė savo mintis, kurias vėliau pristatė bendraklasiams. Pristatymuose kalbėta apie tai, kaip atpažinti nesąžiningas situacijas, pasiūlė įvairių problemų sprendimų būdų.
Antroje paskaitos dalyje lektorės gimnazistams išsamiai pristatė citavimo taisykles, pateikė citavimo pavyzdžių. Manome, kad paskaita buvo unikali patirtis kiekvienam ten dalyvavusiam mokiniui.
Ieva Kontrimaitė ir Kamilė Ščiukaitė, IIM kl. mokinės
Didždvario gimnazija – mokslo festivalio „Erdvėlaivis žemė 2020“ partnerė
2020-09-29Rugsėjo 11–18 d. visoje šalyje vykęs XVII mokslo festivalis „Erdvėlaivis žemė 2020“ į renginius pakvietė mokinius eksperimentuoti, mąstyti, patirti, išsakyti savo nuomonę.
Festivalio renginiuose aktyviai dalyvavo ir mūsų gimnazijos I–II gamtamokslinių klasių mokiniai, kurie Šiaulių universiteto astronomijos observatorijoje kartu su fizikos mokytoja R. Valčiukiene stebėjo žvaigždėtą Šiaulių dangų, o Šiaulių valstybinės kolegijos verslo ir technologijų fakultete dalyvavo edukacinėje paskaitoje „Akustinė tarša“. III kl. mokiniai dirbo edukaciniame užsiėmime „Finansai ir aš“ (kuratorė O. Lukšaitė).
Festivalio svečiai viešėjo ir mūsų gimnazijoje. IG kl. mokinius sužavėjo patirtis KTU Fab Lab Kauno kūrybinėse inžinerinėse dirbtuvėse, kuriose kiekvienas dalyvis susilitavo elektroninį mirksintį zuikutį. IIM, IIY kl. mokiniai gilino savas žinias apie akademinį sąžiningumą paskaitoje „Pasimatuok sąžinės drabužį“ (paskaitą vedė Lietuvos respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnybos darbuotojai).
Gamtos m. mokytojos: V. Savickaitė, R. Valčiukienė, K. Muraškienė, D. Vaičekauskienė, į mūsų gimnazijos laboratorijas pakvietė miesto mokinius. Ypač aktyvūs buvo Jovaro progimnazijos mokiniai. Praktikos darbus bandė atlikti ir Gegužių progimnazijos, Centro pradinės mokyklos, Vaikų dienos centro auklėtiniai. Mūsų mokytojos pasiūlė eksperimentuoti ir atlikti praktikos darbus: „Ikrų gamyba iš sulčių“, „Namų kvapų gamyba“, „Veidrodžio gamyba“, „Vandens paviršiaus įtempimas“ ir kt.
Šiais mokslo metais dalyvauti festivalio renginiuose pakvietėme Radviliškio Gražinos progimnazijos, Kelmės raj. Pakražantės gimnazijos mokinius – mokytojos V. Savickaitė ir R. Valčiukienė šių mokyklų mokiniams vedė užsiėmimus.
Mokslo festivalio „Erdvėlaivis žemė 2020“ renginiai sudarė puikias sąlygas mokinių patyriminiam ugdymui plėtojant STEAM mokslams palankias kompetencijas.
Romualda Pupinytė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
VGTU nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“
2020-10-09Spalio 8 d. didždvariečai dalyvavo VGTU nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerijos“ 3-ojo sezono projektinių darbų pristatymuose, kurie vyko keturiose sekcijose: „Ateities miestas: aplinkos apsauga ir darni gyvenamoji aplinka“; „Filmo kūrimas mobiliu įrenginiu“; „Mechanika ir robotika“; „Modeliavimas ir finansai“.
IIG kl. mokinės: Gerda Rumšaitė, Lėja Margytė, Mireta Šalašidi, Gabija Domarkaitė, pristatė projektinį darbą „Švaresnė ateitis“. Mokinės supažindino dalyvius su plastiko pakuočių ženklinimu (1 PET Polietilentereftalatas, 2 HDPE, 3 PVC Polivinilchloridas, 4 LDPE žemo tankumo polietilenas, 5 PP Polipropilenas, 6 PS Polistirolas) ir akivaizdžiai pademonstravo meniškų ir originalių darbelių gamybos procesą, kur buvo panaudotos 6 PS Polistirolo (6 numerio) plastiko pakuotės.
Chemijos ir fizikos mokytojos
Pilietiškumo pamoka Lietuvos respublikos prezidentūroje ir Valstybės pažinimo centre
2020-09-29Rugsėjo 26 d. IP kl. gimnazistai dalyvavo tradicinėje edukacinėje išvykoje į Lietuvos Respublikos prezidentūrą ir Valstybės pažinimo centrą.
Apie išvyką geriausiai gali pasakyti patys mokiniai: Paulina, Gabrielė, Viltė, Kamilė, Gintaras teigė, kad jiems Prezidentūroje itin patiko apžiūrėti prezidentų gautas dovanas ir vaikštinėti po prezidentūros Baltąją salę, kuri jau buvo papuošta Prancūzijos valstybės simbolika, juk kitą savaitę čia įvyks Lietuvos ir Prancūzijos prezidentų susitikimas. Emilis, Gabija, Aistė, Žygimantas, Karolis, Džiugas tikino, kad Prezidentūroje buvo tikrai įdomu, čia būdami jie daugiau sužinojo apie prezidento darbo subtilybes. Laurai ir Saulei patiko Prezidentūroje eksponuojami Lietuvos valstybiniai apdovanojimai.
Augustė tvirtino, kad jai patiko Valstybės pažinimo centras, nes čia būdama ji sužinojo apie savo gimtojo miesto Kuršėnų garsius žmones. Mildai, Vestai, Tautei patiko centro modernumas, juk taip pateiktos istorijos mokytis daug patraukliau.
Brigita teigė, kad jai labiausiai įsiminė vaizdas nuo Trijų kryžių kalno, ant kurio ji dar niekada nebuvo užlipusi. Mokiniai džiaugėsi, kad turėjo laiko pasivaikščioti: jie savarankiškai aplankė Katedrą, kurioje keli iš jų buvo pirmąkart, užlipo ant Gedimino kalno ir pasigrožėjo Vilniaus panorama, vaikštinėdami po senamiestį, žavėjosi jo architektūra ir čia tvyrančia atmosfera.
Giena Kubiliūtė, istorijos mokytoja
„Geresnis pasaulis švietimo dėka?”
2020-09-29Rugsėjo 26 d. TB1 kl. mokiniai rinkosi į renginį „Geresnis pasaulis švietimo dėka?” susitikti su IB programos absolventais: Martynu Jaugelavičiumi (IB’9), Ieva Jaugelaviče (IB’9) ir Viliumi Staražinsku (IB’13). Po trumpo susipažinimo su lektoriais, mokiniai buvo suskirstyti į tris grupes. Visos grupės turėjo galimybę išgirsti kiekvieno lektoriaus pranešimą.
Ieva pranešime „Learning Doesn’t End With School. On life-long learning & personal development” papasakojo mokiniams, kokią naudą jai įgytos žinios mokantis pagal IB programą turėjo kopiant karjeros laiptais. Ji pabrėžė, jog mokymosi procesas niekad nesustoja ir kad tik mes patys esame atsakingi už savo sėkmę. Ieva paskatino mokinius stengtis išlįsti iš savo jaukumo zonos ir nebijoti gyvenime išbandyti naujų dalykų.
Martynas pranešime „Gaining the necessary set of skills to endure challenging times. A mental approach” daug dėmesio skyrė laiko planavimui. Jis akcentavo, kad būtina išmokti protingai ir naudingai naudoti savo laiką, suteikti pirmenybę darbams, kurie pastūmės tave arčiau tikslo.
Vilius pranešime „First steps into the unknown: how ‘stop and think’ moment can save a life” su mokiniais pasidalijo, kaip įgytos žinios jam padėjo mokantis universitete, padėjo prisitaikant prie naujos aplinkos. Vilius pasidalijo istorijomis, patarimais, kurie galėtų padėti mokiniams ateityje.
Išklausę visus pranešimus, mokiniai susirinko aptarti ir išsakyti savo nuomones ir, be abejo, padėkoti lektoriams. Šis renginys neabejotinai įkvėpė mokinius planuoti, mokyti ir svajoti.
Neda Miltinytė, Agnietė Vyšniauskaitė, TB1 kl. mokinės
Istorijos pamoka Ch. Frenkelio viloje
2020-09-30Rugsėjo 22 ir 23 d. IIP ir IIS klasių mokiniai kartu su istorijos mokytoja Asta Andžiuviene lankėsi Ch. Frenkelio viloje, kurioje vyko netradicinė istorijos pamoka „Dvaro istorijos. Dvaro mada ir gyvensena“. Mokiniai buvo supažindinti su XVII-XIX a. Europos madomis, etiketo taisyklėmis ir normomis, pagrindiniais to laikotarpio visuomenės bruožais. Edukacija nebuvo paremta vien pasakojimais ir ekpozicijos apžiūrėjimu. Mokiniai turėjo galimybę patys pabandyti laikytis tų laikų aukštuomenės etiketo ir mados subtilybių: slaptos vėduoklių kalbos, taisyklingos laikysenos ir eisenos, galėjo pasimatuoti to meto skrybėles.
Edukacijoje mokiniai ne tik daug sužinojo, bet ir, atlikdami įvairias užduotis, smagiai praleido laiką.
Ventos upės slėnio parkas
2020-10-05Rugsėjo 26 dieną IG ir II G klasės vyko į pažintinę kelionę: aplankėme Ventos upės slėnio parką, mus lydėjusi gidė papasakojo apie atodangą, parodė fosilijų pavyzdžių. Kad pamatytumėme kraštovaizdžio panoramą, lipome į parke esantį apžvalgos bokštą – pasakiškas vaizdas į Ventos upės slėnį, Papilės miestelį, Jurakalnio geologinę atodangą, gražiuosius Ventos upės vingius.
Kelionės vadovė atskleidė paslaptį: jei nori, kad gyvenime tave lydėtų sėkmė, privalai išsimaudyti arba bent nusiplauti rankas Ventos upėje. Nesimaudėme, bet rankas tikrai visi nusiplovėme - tikime, kad nuo dabar mus lydės tik sėkmė!
Rugilė Kančiauskytė, IIG kl. mokinė
Gimnazistai Kamanų rezervate
2020-10-05Rugsėjo 28 d. IG ir IIG kl. gimnazistai vyko į Kamanų rezervatą. Pirmiausia apsilankėme rezervato direkcijos pastate, kuriame įkurtas šiuolaikiškas ir modernus lankytojų centras. Centre virtualiai pakeliavome po rezervatą žiūrėdami G. Aleknos filmą „Kamanų rezervatas“, susipažinome su rezervate saugomomis gamtos vertybėmis (pasinaudojome terminalais), pateikta informacija apie pelkės ir miško ekosistemas, augalų ir gyvūnų rūšis.
Bet juk neužtenka visa tai pamatyti terminaluose, tad leidomės apžiūrėti Kamanų rezervatą gyvai. Tik atvykę į rezervatą, gavome iššūkį – įlipti į 30 metrų aukščio Kamanų rezervato apžvalgos bokštą. Iššūkis buvo įveiktas! Nuo apžvalgos aikštelės atsivėrė nepakartojama panorama: vaizdingos Kamanų pelkių plynės ir salos, kiek akis užmato, besidriekiantys miškai. Nusileidus nuo bokšto mūsų laukė 4 kilometrų informacinis žygis – šalia bokšto driekiasi Kamanų mokomasis takas.
Dauguma Kamanų rezervate buvome pirmą kartą, tad įspūdis – nepakartojamas.
Silvestras Pinskij, IIG kl. mokinys
Tarptautinė mokytojų diena
2020-10-06Spalio 5 d. Didždvario gimnazijos mokytojai šventė profesinę šventę - tarptautinę mokytojų dieną. Už ilgametį darbą ir pasišventimą mokyklai padėkos raštai įteikti:
- Romualdai Pupinytei – už 35-erių metų nuoširdų, sąžiningą darbą, už ištikimybę ir lojalumą Didždvariui, tapusiais antraisiais namais, už atsakingą SKU ir STEAM veiklų koordinavimą, už motinišką rūpinimąsi mokytojais ir mokiniais, geranorišką bendradarbiavimą su kolegomis.
- Daivai Trijonienei – už 30-ies metų nuoširdų, atsakingą darbą, už ištikimybę ir lojalumą Didždvariui, už gimnazijos kultūros puoselėjimą, iniciatyvumą, kūrybiškumą organizuojant, vedant gimnazijos, miesto ir šalies renginius, už geranorišką bendradarbiavimą su kolegomis ir šiltą bendravimą mokiniais.
- Virginijai Čelkonienei – už 30-ies metų nuoširdų, atsakingą, profesionalų darbą Didždvario gimnazijoje, gabiųjų mokinių ugdymą, geranorišką bendradarbiavimą su kolegomis.
- Rimvydui Ališauskui – už 30-ies metų nuoširdų, atsakingą darbą Didždvario gimnazijoje, už kolektyvo „Šėltinis“ dvasios palaikymą, gerą nuotaiką ir garsą gimnazijos renginiuose, geranorišką bendradarbiavimą su kolegomis ir šiltą bendravimą mokiniais.
- Ivetai Gutauskienei – už 25-erių metų nuoširdų, atsakingą, profesionalų darbą Didždvario gimnazijoje, gabiųjų mokinių ugdymą, geranorišką bendradarbiavimą su kolegomis.
- Jolanui Baršauskui – už 15-os metų nuoširdų darbą Didždvario gimnazijoje, kūrybingumo ugdymą pamokose, už geranorišką bendradarbiavimą su kolegomis.
Esė konkursas „Koks yra lietuvių tautos charakteris?“
2020-10-06Šiaulių miesto savivaldybės viešoji biblioteka nori pasidalyti žinia, kad geriausi Šiaulių gimnazijų mokinių rašinio arba esė konkurso „Koks yra lietuvių tautos charakteris?“ darbai šiuo metu yra eksponuojami virtualioje parodoje, o vėliau dar bus matomi ir Šiaulių miesto erdvėse.
Parodoje eksponuojama Didždvario gimnazijos TB1 klasės mokinės Viltės Novikovaitės esė (mokytoja Janina Dombrovskienė).
Metų mokytoja
2020-10-09Sveikiname gimnazijos chemijos mokytoją ekspertę Virginiją Savickaitę, pelniusią Šiaulių miesto metų mokytojo vardą.
Mokytoja Virginija – profesionali savo dalyko žinovė ir puiki pedagogė. Puikūs mokytojos ugdytinių pasiekimai: miesto 9–12 kl. mokinių chemijos olimpiadoje 2019 m. pelnytos 3, 2020 m. – 4 prizinės vietos, respublikiniame STEAM mokslų konkurse „Mūsų eksperimentas“ laimėta I vieta ir kelionė į Berlyną. Puikūs mokinių chemijos VBE rezultatai: 2019 m. vidurkis – 65 taškai, 2020 m. – 85. Jau keletą metų mokytojos konsultuojami abiturientų chemijos brandos darbai įvertinti 10 balų.
Plati, įvairiapusė ir prasminga mokytojos V. Savickaitės metodinė veikla. Ji, būdama Lietuvos chemijos mokytojų asociacijos narė, Šiaulių miesto chemijos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė, organizuoja miesto ir šalies chemijos mokytojams dalykinių ir metodinių kompetencijų tobulinimo renginius (pvz., šalies chemijos mokytojams mokytoja vedė seminarus: „Chemijos pamokos tobulinimo galimybės“, „Pagalba chemijos mokytojui organizuojant patyriminį mokymą“, „Chemijos dalyko ugdymo turinio efektyvaus ir motyvuojančio pateikimo mokiniams galimybės“ ir kt.; seminaras „Į STEAM kompetencijas orientuotas ugdymo procesas ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir pradinėse klasėse“ buvo vestas Joniškio, Radviliškio, Rokiškio, Pakruojo, Kėdainių, Kauno, Panevėžio, Pasvalio, Kauno raj., Biržų, Klaipėdos, Telšių mokytojams). Kasmet su gimnazijos kolegomis, gamtos mokslų mokytojais, organizuoja Tėvo Jurgio Ambrozijaus (Ambraziejaus) Pabrėžos vardo respublikinę mokslininkų, mokytojų, dvasininkų ir mokinių konferenciją „Žmogaus ekologija“.
Dalyvaudama projekte „Nacionalinės mokslo populiarinimo sistemos plėtra ir įgyvendinimas“ mokslo festivalyje „Erdvėlaivis Žemė“ mokytoja Virginija miesto ir rajono mokyklų mokiniams 2018 m., 2020 m. organizavo 50 edukacinių užsiėmimų. Mokytojos iniciatyva kasmet miesto 8 kl. mokiniams Didždvario gimnazijoje vyksta Mažoji chemijos olimpiada, 1–5 kl. mažieji šiauliečiai 2019 m., 2020 m. dalyvavo 5 dienų STEAM stovykloje „Eureka“, miesto 1–5 kl. mokiniams šeštadieniais gamtos mokslų laboratorijoje per metus organizuojamos 6–7 Mokslo dienos.
Siekdama ugdyti mokinių atsakingą požiūrį į aplinką V. Savickaitė jau antrus metus dalyvauja nacionalinėje „Žaliojoje olimpiadoje“, kurios metu mokiniai rūšiuoja ir renka antrines žaliavas. 2018 m. vaikų ir jaunimo kūrybiškumo, aktyvaus užimtumo idėjų parodoje „TAVO PIN KODAS“ vedė edukacinius užsiėmimus miesto progimnazijų mokiniams. Tą pačią programą vykdė ir parodoje „Mokykla 2019“ Litexpo Vilniuje. Mokytojai Virginijai išties labai svarbu chemijos mokslu sudominti nuo mažens: organizuojamuose „Katino Molio laboratorijos“ (www.moliolab.lt) renginiuose net penkiamečiai vaikai patiria mokymosi, eksperimentavimo džiaugsmą.
Mokytoja Virginija aktyviai dalyvauja gimnazijos Mokinių socialinių kompetencijų ugdymo (SKU) modelio įgyvendinime. Vykdydama mokinių profesinį veiklinimą, organizavo edukacines išvykas į VU Gyvybės mokslų centrą, Vilniaus, Šiaulių kolegijas, ŠU, kur mokiniai, vadovaujami mokslininkų ir dėstytojų, atliko praktikos darbus, susipažino su įvairių profesijų atstovais. Mokytojos iniciatyva pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su VGTU ir gimnazijos mokiniai 2019–2020 m. m. dalyvavo nuotolinio mokymo platformoje „Ateities inžinerija“.
Mokytoja skatina mokinius įsitraukti ir į kitą SKU veiklos kryptį – savanorystę. Jos mokiniai savanoriauja stovykloje „Eureka“, Mokslo dienose padeda mažiesiems. Ji ir pati vykdo savanorišką veiklą: neatlygintinai veda edukacinius užsiėmimus Šiaulių Vaikų dienos centro, Panevėžio A. Bandzos kūdikių ir vaikų globos namų vaikams, Šiaulių raj. Gruzdžių socializacijos centro auklėtiniams. Be to, mokytoja yra kraujo donorė.
DofE
2020-10-12Spalio 9 d. mokytojai Marius Sketerskas ir Inga Stonienė dalyvavo DofE kvalifikacijos tobulinimo mokymuose pagal akredituotą programą „The Duke of Edinburgh's International Award“ ir įgijo vadovo kompetencijas.
Edukacinė išvyka į Karpėnų klinties ir Šaltiškių molio karjerus
2020-10-12Ankstų šeštadienio rytą IG ir IIG klasių mokiniai pradėjome neįprastai – išvykome į edukacinę išvyką. Matėme, ko niekada nebuvome matę, – molio karjerus! Mus visus sužavėjo ne tik karjerų grožis, bet ir tai, kad gidė kalbėjo žemaitiškai. Patys buvome nustebinti, kad viską supratome, nors žemaitiškai kalbėti juk nemokame.
Molio karjeruose vienbalsiai nutarėme, kad vaizdas primena Marso paviršių (nors jame ir nebuvome). Turėjome galimybę nusileisti į pačius karjerus ir parsinešti molio bei geležies. Tiesa, lipome stačiu skardžiu, tad visų batai buvo labai purvini. Žiūrėjome vieni į kitus ir smagiai iš to juokėmės. Klinties karjere sužinojome daug įvairių faktų ir galėjome rankomis paliesti klintis.
Ši kelionė buvo labai įdomi ir tikrai mielai važiuotumėme dar kartą.
Gabija Kačinskaitė, IIG kl. mokinė
„Aktyviai, draugiškai, sveikai“
2020-09-21
Didždvario gimnazijos mokiniai prisijungė prie Lietuvos iniciatyvos „Aktyviai, draugiškai, sveikai“.
Šią iniciatyvą palaikydami pradėjome žygiais į Salduvę ir BLIC tinklinio turnyrais lauko tinklinio aikštelėje. IA ir III klasių mokiniai, vadovaujami abiturientės Gretos Balčiūnaitės, mokėsi šokti zumbą.
Iniciatyva tęsis ir spalio mėnesį. Kviečiame prisijungti ir pertraukas leisti aktyviai.
FLEX
2020-09-10JAV ambasada Lietuvoje ir Amerikos Tarptautinio švietimo taryba kviečia moksleivius dalyvauti FLEX programoje. Šią mainų programą remia Jungtinių Amerikos Valstijų vyriausybė. FLEX programa suteikia galimybę gabiems ir talentingiems moksleiviams gyventi amerikiečių šeimose ir mokytis amerikiečių mokyklose 2021-2022 mokslo metais.
Kas yra FLEX programa?
FLEX programą 1992 m. sukūrė Jungtinių Amerikos Valstijų Kongresas. Ši vienerių metų trukmės mainų programa yra visiškai finansuojama ir skirta vidurinių mokyklų moksleiviams, atvykstantiems į Jungtines Amerikos Valstijas. Programos tikslas yra skatinti abipusį supratimą tarp JAV ir regiono valstybių piliečių, kadangi moksleiviai sužino apie JAV bei supažindina amerikiečius su savo valstybėmis. Kiekvienas stipendiją gavęs mokinys vienerius metus bus JAV priimančios šeimos nariu ir mokysis Amerikos vidurinėje mokykloje.
Konkurse taip pat kviečiami dalyvauti neįgalūs vidurinių mokyklų mokiniai. Mokiniams su negalia taikomi išplėsti dalyvavimo reikalavimai. Jei norite sužinoti daugiau: flex.lt@americancouncils.org.
Svečiuose „FabLab Kaunas“
2020-09-15Antradienį, rugsėjo 15 d., gimnazijos aktų salėje laikinai įsikūrė Kauno technologijos universiteto „FabLab“ inžinerinės kūrybinės dirbtuvės. „FabLab“ (angl. Fabrication Laboratory) – tai laboratorija su įrengtomis dirbtuvėmis, kurios leidžia technologines idėjas paversti realybe.
KTU atstovų vadovaujami mokiniai mokėsi elektronikos komponentų litavimo subtilybių. Kiekvienas dalyvaujantis kūrybinės inžinerijos dirbtuvėse pagal pateiktą schemą litavo mirksiuką „Elektroninis zuikutis“. Daugelis mokinių pirmą kartą gyvenime savo rankose laikė lituoklį ir iš įvairių komponentų litavo prie plokštės. Šaunuoliai IG kl. mokiniai! Vieni kitiems padedami jie pasigamino ir į namus išsinešė savo pačių rankomis sulituotą mirksintį zuikutį. Tai edukacinė priemonė, padėjusi mokiniams suprasti elektronikos veikimo principus, praktiškai išbandyti lituoklį.
Mokinių praktinių ir eksperimentinių įgūdžių ugdymas per gamtos mokslų pamokos yra viena iš gimnazijos STEAM mokslams palankios kultūros puoselėjimo krypčių. Šis renginys – respublikinio mokslo festivalio „Erdvėlaivis žemė“ programos dalis.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Romualda Pupinytė
Edukacinis užsiėmimas „Akustinė tarša“
2020-09-21Rugsėjo 17 d. IIG klasės mokiniai dalyvavo Šiaulių valstybinės kolegijos Verslo ir technologijų fakulteto organizuotoje edukacinėje veikloje „Akustinė tarša“. Užsiėmimo metu buvo atkreiptas dėmesys į visiems aktualią triukšmo problemą. Mokiniai sužinojo, kas yra akustinė tarša, kokiais vienetais išreiškiamas triukšmo lygis, kokie yra triukšmo šaltiniai ir triukšmo poveikis sveikatai, tyrė esamą triukšmo lygį patalpoje triukšmo matavimo prietaisais – triukšmomačiais.
Fizikos mokytoja Rima Valčiukienė